Poeta multilingüe

Vaig conèixer en Boško Habuš en una classe de català a Zadar. Ell era l'estudiant i jo el professor. Tres anys després, Boško és un bon amic, parla un català molt millor que el que jo li puga haver ensenyat i treballem junts al Subdepartament d'Estudis Iberoromànics de la Universitat de Zadar. Boško, a més, escriu versos. És un poeta jove i entusiasta i plurilingüe. Té la inconsciència saníssima que no tinc jo de posar a prova totes les llengües que sap. Fa poc que ha obert un blog en què penja aqueixes provatures. L'experiment és interessant, és una d'aquelles coses que jo no faria mai, però ell sí. I de vegades, troba versos reeixits, amb aquella màgia que tenen les coses dites en una llengua apresa, estimada i adoptada com a pròpia, però que sona sempre lleugerament estranya, com mirada a través d'un vel de seda. Visiteu el blog del meu amic Boško tant si llegiu en croat, en francès, en italià o en català. Trobareu versos com aquests del poema Línia 1, que no és altra que la Línia 1 del metro de Barcelona, per la qual ell també ha transitat.

T'espanten els anys,
homenet abrigat
que vagues pel matí
buscant dreceres fidels;
t'espanten els espais oberts
i et fan fàstic.

Te'ls dibuixaré tots,
sobre el mirall, així,
ara i aquí mateix,
perquè t'hi reconeguis
sense enganys i trampes,
tou, rosa i plàstic.

Comentaris

Fantàstic, Pau: descobriments com aquest valen la pena. Ja li he deixat un comentari i he enllaçat el seu blog al meu.

Una abraçada.
Sinister ha dit…
Gràcies de debo'! Aixo' no l'oblidare' mai.
Sif ha dit…
Gràcies a vós mestre Habuš.
Albert, gràcies també, et tornaré la visita.

Una abraçada.
Xandru Fernández ha dit…
Sí que es un gran descubrimiento: buena gente, y además buen poeta.
Joseda ha dit…
Qué gran tipo. Y para muestra este botón:

http://photos-a.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v194/142/12/1107277957/n1107277957_30055457_9850.jpg
Conec el Boško, de fet me'l vas presentar tu. Em sembla d'una intel·ligència i d'un humor sense límits. Espero que algun dia publiqui, ell o tu, o els dos, traduccions de poetes croats al català i del català al croat. Mentrestant ens conformarem a llegir el teu blog i el seu.
Una abraçada, fins aviat.