Natalici


Hui fa un any que vaig obrir per primera vegada la finestra. L'any ha donat per obrir-la 55 vegades, 56 amb aquesta, que ja és del segon any, i per penjar fotos i poemes meus i d'altres, fer comentaris, conèixer gent, llegir altres finestres i sobretot per a viatjar. Un comença escrivint perquè viatja i acaba viatjant perquè escriu i ja em teniu a mi buscant poetes penjats de les parets per poder-los penjar al blog. Últimament, però, no en tinc cap a mà i a més crec que toca celebrar l'anyet de vida d'aquesta finestra amb un poema meu, que ja fa temps que no en penge cap.



NATALICI

A les cuixes de Monica Bellucci

Va complir vint anys com qui compra pa
i en rosega el crostó camí de casa,
perquè sap que en poc temps s’assecarà.
Va fer vint anys un dia de ponent,
d’aquell ponent que asseca el pa i els cossos
que ixen del mar arrebossats de sorra.

Va complir vint anys abrusada i sola,
recolzada al bancalet de sa casa.
I va pensar, quan tenia vint anys,
que ja s’escapaven cap a la mar
tots els matins de la vida cuitats,
per por d’escaldar-se davant de casa.

Va deixar el refresc damunt la taula:
volia ser, dalt de la bicicleta,
com aquelles actrius italianes
de les pel·lícules de Tornatore.
Va fer vint anys i va anar a la platja
i va nadar fins que es va fer de nit
per por que se li abrusés la vintena
com un crostó de pa sota el ponent.


Comentaris

Jesús M. Tibau ha dit…
felicitats per aquest primer any
Eduard ha dit…
Moltes felicitats !!!
maria ha dit…
Moltes felicitats, que siga per molts anys i nosaltres que et puguem llegir...
i bon any!
Pocs fruits, però saborosos. Per molt anys!
Sif ha dit…
Gràcies a tots!
anna g. ha dit…
Bon Any Nou. I penja més sovint poemes teus. Aquest m'ha encantat... és com aire fresc :)
digue'm ariadna ha dit…
... Moltes felicitas Pau, continua viatjant i extraviant-te, mentre ens obres finestres i ens descobreixes poemes penjats a les parets i poemes teus...
Anònim ha dit…
Felicitats, és una tasca que cal que continues. I estic d'acord amb bitxo, penja més sovint poemes teus.
Sfrazzera ha dit…
Gracies per fer, llegint el teu blog, que recupere les forçes i el gust de llegir-los i fer-los meus, de nou. No deixis d´escriure, tot i la feina!
Un fort abraç!
Sadurní ha dit…
Moltes felicitats, Pau. I continua així.

Salutacions,
S.