Als amics que em llegiran

Aquest és el meu primer gargot en aquest bloc. He tingut sovint la impressió que transportar el dietari a la pantalla pública de la xarxa era un acte evident d'impudor. Si ara gose crear el meu bloc serà que vaig perdent la vergonya. Per perdre-la del tot obriré aquest bloc en què vull desar les impressions del món que se m'obre des de la finestra del meu despatx a la Universitat de Zadar, Dalmàcia, i de la resta de finestres per on mire (finestres d'avió, de vaixell, de tren, finestres de cases d'amics, d'hotels, de casa dels meus pares, de restaurants, bars i cafeteries) amb un poemet meu en català i en txakavià, és a dir, el croat que es parla en aquestes contrades. Així ha de ser, perquè tot això que puga explicar ací comença amb el mar darrere de la finestra. La traducció és de l'amic Nikola Vuletić. Benvinguts.

MAR

És com un arbre,
una figuera al·lucinada,
aquesta mar...

Un glop de flors del taronger
contra els monstres dels malsons,
corbelles de l’esperit.

És com un llençol
encalmat,
farcit de xarxes endiumenjades.

MORE

Ka cablo je,
smokva koja utvara,
ovo more...

Gucaj narančina cvita
suprotiva stvoron iz morah,
srpiman duše.

Ka lancun je
mirni,
pun mriž u nediljnon veštitu.

Comentaris

Anònim ha dit…
Benvingut a la blocsfera. M'alegra ésser dels primers comentaris del bloc. Una abraçada i un record des de Gata.
M'encanta.
I a més segur que podrem anar llegint les teves darreres creacions. El viatge de retornada a València va ser genial. Continuam al privat.
Feran.
Anònim ha dit…
Hola amic:
Ja sé que el que t'escric en català no és molt però és de cor. M'agrada i m'encanta el teu blog.
Molts petons.
Amics per sempre means you'll always be my friend lolailolailo...
Ivana
Benvingut a la catosfera, Pau! Gràcies per enllaçar el meu "Tinta xinesa". Jo no t'enllaçaré perquè de fet tinc tots els blogs catalanopensants enllaçats a partir de catapings, bitàcoles i catablogs.
Com que això no va amb repetidors de televisió no podran tallar mai la connexió entre totes les persones i territoris de parla catalana.
Endavant amb la poesia!
Ens llegim!
Sif ha dit…
Gràcies a tots quatre pels vostres comentaris. De moment veig que no anava errat i que els amics em lligen. De segur que aviat en tindré molts de nous.
Gràcies Biel pels consells tècnics, o hauria de dir tàctics?.
La Gàbia Oberta ha dit…
Pau, pauet,
vine'ns a veure
que tenim fred!

MANNARC
des de la Gàbia Oberta a la
Farella
Raül ha dit…
Molt mal, fatal, horrorós, discrepe de tot i no pense llegir mai aquest blog!

Després d'aquesta mostra del trop anomenat ironia (de res, jo sóc així, generós amb la retòrica)les salutacions de rigor i l'avís que al mail et deixe detalls d'una conversa que vaig tindre ahir.

Salut i bon any!!!!
anna g. ha dit…
Benvingut, Pau. És un plaer saber que l'autor de "Lletra de batalla" escriu per aquests mons... :)
Sif ha dit…
Gràcies Bitxo i molt de gust. Escriurem més lletres de batalla i altres coses de ben segur.