General Moragues, el diable de les Guilleries



Divendres 16 de maig a les 19 de la vesprada Àlex Barnils presentarà la seua biografia del general Moragues. L'acompanyarem un servidor i Vicent Olmos. El llibre ha estat editat per Clipmedia en català i castellà i és una aproximació molt documentada a una figura força desconeguda de la història catalana. Com diu Barnils el cas de Moragues i del seu desconeixement com a personatge històric és realment sorprenent:


"El general Josep Moragues representa sens dubte el cas de l’heroi oblidat. En indagar-ne la vida i les accions sovint m’he qüestionat el perquè d’aquest solemne descuit. A mesura que descobria més coses sobre ell, més difícil em resultava comprendre l’expressa omissió de qui va néixer en el si d’una família de terratinents de les Guilleries de finals del segle xVII. Amb una França obsessionada per dominar el petit país que s’estén sota els seus peus, va viure sota l’ombra dels Borbons, que sempre va considerar enemics, i va donar la vida per mantenir-se fidel a aquesta aversió, acompanyat únicament pels seus ideals de llibertat i de justícia." 

Divendres, doncs, tindreu l'oportunitat de saber alguna cosa més d'en Moragues. A l'acte participarem Àlex Barnils, Vicent Olmos i jo mateix i serà a Tres i Quatre a partir de les 19h.

Comentaris

Eduard ha dit…
Vaig assistir a aquesta presentació i a part de ser molt interessant, m'ho vaig passar molt bé amb la tertúlia final improvisada.
Sif ha dit…
Salutacions, amic!