El cotxe llibreria


Aquesta foto té molt de temps. La vaig fer al cap de pocs dies d'haver arribat a Zadar. Durant molts mesos em pensava que l'havia perdut i em sabia greu, perquè tot i no ser una bona foto, era el record o el testimoni d'una de les primeres anècdotes que tinc d'aquesta ciutat on aviat farà tres anys que visc. De fet, era el segon o el tercer dia que m'hi estava i caminava encara una mica perdut, buscant l'estació d'autobusos, quan em vaig trobar davant d'aquest cotxe ple de llibres per tot arreu. No es veu gaire bé a la foto, però tot el que hi ha per damunt del cotxe són llibres i revistes i a dins també n'era ple. He passat moltes altres vegades per aquest racó camí de l'estació, però mai més he vist el cotxe llibreria. Al dia següent ja no hi era, potser viatja contínuament sense aturar-se mai, de ciutat en ciutat, venent llibres. Llibres que, d'altra banda, no puc recordar si eren bons o dolents. En tot cas, eren en croat, llengua que en aquell moment desconeixia completament i que encara ara no domine ni de lluny. Llibres al cap i a la fi que podem imaginar viatjant, literalment viatjant de poble en poble a la recerca de qui sap quins lectors.

Comentaris

Eduard Fontbona ha dit…
Quina anècdota tan entranyable.
Sif ha dit…
Gràcies Eduard, un plaer veure't per ací.