Ocells

Un altre poema de la Cronaca perduta de Tiziano Rossi.

UCCELLI

Certe specie di uccelli, quelle di piccole dimensioni, paiono possedere una delicatezza in più; amabili creature dell’aria, possono anche loro, come le specie più grandi, guardare dall’alto le case, le fabbriche, i prati, insomma tutte le scatoline e tutti i riquadri stabiliti sulla terra dagli uomini; ma si direbbe che abbisognino di ben poco per sussistere in tranquillità. Eppure alcuni giorni fa, sopra la piazza principale della città di F., si sono viste molte migliaia di minuti volatili, divisi in due smisurati stormi, battagliare a lungo come vere e proprie armate nemiche fra loro. Il combattimento è stato così feroce che circa quattromila uccelli sono caduti morti nella piazza. Solo dopo innumerevoli duelli a colpi di becco, le due fazioni in lotta si sono separate per planare di nuovo nelle rispettive patrie e ritrovare la quiete. Si è appurato che la contesa aveva contrapposto passeri di campagna e passeri di città.

OCELLS

Algunes espècies d’ocells, les de dimensions petites, sembla que tinguen una delicadesa més; amables criatures de l’aire, elles també poden, com les espècies més grans, mirar des de dalt les cases, les fàbriques, els prats; en fi totes les capsetes i tots els requadres que els homes han establert sobre la terra; però hom diria que necessiten ben poca cosa per subsistir amb tranquil·litat. Tanmateix, fa alguns dies, sobre la plaça principal de la ciutat de F., s’han vist molts milers de minúscules aus, dividides en dos estols immensos, batallant llargament com veritables armades enemigues entre elles. El combat ha estat tan ferotge que uns quatre mil ocells han caigut morts a la plaça. Només després d’incomptables duels a cops de bec, les dues faccions en lluita s’han separat per planar de nou cap a les pàtries respectives i retrobar la calma. Hom ha aclarit que la contesa havia contraposat pardals de camp i pardals de ciutat.

Comentaris

Hola Pau, he guanyat el Premi Art i Pico. Cosa que m’obliga a otorgar-lo a 5 blogs més. I he pensat que tu te’l mereixies. Felicitats!

Per saber d’on baixa et passo l’enllaç originari del Premi http://arteypico.blogspot.com
Sif ha dit…
Gràcies una altra vegada. Ara mateix li faig una ullada a veure com funciona.