"Febrer", Premi Octubre, el 16 d'abril a Poesia per la Revolta


Dijous 16 d’abril a les 20.30 presentarem el llibre de Jordi Mas, ‘Febrer’, Premi Octubre-Estellés de Poesia 2014 a Ca Revolta. L’acte serà després que s’haja presentat el Premi Octubre de Narrativa a la Llibreria Tres i Quatre, que va guanyar l’amic Juli Alandes. L’autor estarà acompanyat per Joan Navarro i per l’editora Laia Climent.
Jordi Mas (Santa Coloma de Queralt, 1972) és autor dels llibres ‘Autoretrat amb esfinx’ (2008), ‘Horus al desert’ (2009) i ‘Sema’ (2010) i també és traductor de literatura japonesa al català. Sobre ‘Febrer’ va explicar fa unes setmanes en una entrevista a ‘El Temps':
jordimas
“La imatge central que tenia quan vaig començar a escriure era una noia caminant per un paisatge. Tot i que vaig decidir que no diria noms propis, és el paisatge del meu poble. Hi ha proses que es refereixen a llocs concrets. I és com una mena de reflexió sobre la fertilitat de la dona, de la vida humana… El llibre funciona també com una resposta al vers de T.S. Eliot, “L’abril és el mes més cruel”. Jo vaig pensar en un final de l’hivern on tot s’hagi d’acabar i hagi de morir. També vaig posar una cita de Shakespeare, “Ella és morta com la terra”, que és el que diu el rei Lear quan sap que Cordèlia ha mort. Cap de les dues cites no les he conservat. En tot cas, ahir em vaig rellegir el poemari i és tristíssim. Amb algun minúscul toc d’humor, però és molt trist.”

Comentaris